Tietosuojaseloste

Päivitetty:7.5.2018

TIETOSUOJASELOSTE

Yrityksemme tallentaa ja käsittelee henkilötietoja EU:n tietosuoja-asetuksen GDPR:n edellyttämällä tavalla.
Tietosuojaselosteen sisältöä voidaan muuttaa julkaisemalla uusi versio verkossa. Siksi suosittelemmekin tutustumaan tietosuojaselosteeseemme säännöllisesti.

Rekisterinpitäjä:
Point Box Oy
Y-tunnus 2634827-5
Osoite: Pihatörmä 1 A, 02240 Espoo
Puhelin: 0207 347 490

Rekisteriasioista vastaava henkilö:
Nimi: Anni Järvenpää
Sähköposti: anni.jarvenpaa(at)pointbox.fi
Rekisterin nimi: Yrityksen asiakkuuksien hoitoon liittyvä rekisteri

Rekisterin pitämisen peruste
Rekisterissä olevien tietojen säilytys perustuu joko sopimussuhteeseen yrityksemme kanssa, henkilöltä saatuun suostumukseen tietojen tallentamiseen tai yrityksemme oikeutettuun etuun kerätä tietoa liiketoimintamme edellytyksen kannalta.
Keräämme ja tallennamme tietoa asiakassuhteisiin perustuen tai liiketoimintaan liittyen mahdollisista uusista asiakkaista. Uusien mahdollisten asiakkaiden tietojen keruu perustuu yritystoimintaan ja keräämme itse tiedot.

Henkilötietojen käyttötarkoitus
Käsittelemme henkilötietoja asiakkuuteen tai muun asiallisen yhteyden suhteen hoitamiseen, analysointiin sekä markkinointiin.
Toimintamme pohjautuu lailliseen liiketoimintaan, joten noudatamme myös EU:n lainsäädäntöä henkilötietojen tallentamisesta:
• Tiedot, joita henkilöstä tallennamme ovat lainmukaisia, kohtuullisia ja läpinäkyvää käsittelyn osalta. Tämä tarkoittaa, että voit milloin tahansa saada tietosi saataville.
• Tiedolla on käyttötarkoitussidonnaisuus – esimerkiksi tiedot, joita henkilöistä keräämme, ovat vain tiettyyn käyttötarkoitukseen sidottuja. Emme luovuta tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei siihen ole asianmukaista syytä.
• Minimoimme tallentamamme tiedon – tallennamme vain tarpeellisen
• Pyrimme pitämään tietomme täsmällisinä
• Rajoitamme tiedon säilytystä – tiedoille on määritelty käyttöikä, jonka jälkeen ne joko automaattisesti tai rutiininomaisesti poistetaan, ellei säilytykselle ole lakiin perustuvaa syytä pitää
• Tallennamme ehyttä ja luotettavaa tietoa, esimerkiksi varmuuskopioiden kautta varmennettuna

Rekisterin tietosisältö (henkilötietolomakkeiden kentät)
• Etu- ja sukunimi
• Titteli
• Yhteystiedot
• Asiakkuuteen liittyvä muu tekstimuotoinen tieto
• Markkinointilupa tai kielto
• Evästäiden kautta kerättävät tiedot
• Sosiaalisen median kanavista kerättävät tiedot

Tallennamme asiakassuhteeseen liittyen minimitiedot, johon tyypillisesti kuuluu henkilön yksilöity nimi, mahdollisesti yhtiö sekä kontaktitiedot kuten sähköposti ja puhelinnumero.

Tietolähteet
Mailerlite-sähköpostijärjestelmä, verkkosivuston yhteydenottolomake, CRM-järjestelmä.
Lisäksi liiketoimintaan liittyen esimerkiksi uusien asiakkaiden hankinnassa voimme käyttää esimerkiksi mediasta poimittuja nimiä, joihin voimme ottaa yhteyttä liiketoimintamielessä.

Käsittelyn kesto
Henkilötietoja käsitellään pääsääntöisesti niin kauan, kuin asiakkuus on voimassa tai niiden säilyttäminen on liiketaloudellisesti järkevää. Markkinointirekisteristämme pääsee poistumaan itse jokaisessa lähettämässämme markkinointisähköpostissamme olevan linkin kautta.

Henkilötietojen käsittelijät
Rekisterinpitäjä ja tämän työntekijät käsittelevät henkilötietoja. Voimme myös ulkoistaa henkilötietojen käsittelyn osittain kolmannelle osapuolelle, jolloin takaamme sopimusjärjestelyin, että henkilötietoja käsitellään voimassa olevan tietosuojalainsäädännön mukaisesti ja muutoin asianmukaisesti.

Tietojen luovuttaminen ja siirtäminen
Tietoja voidaan rekisterinpitäjän harkinnan perusteella luovuttaa kulloinkin voimassaolevan lainsäädännön sallimissa ja velvoittamissa rajoissa yhteistyökumppaneillemme, jollei rekisteröity ole kieltänyt tietojen luovuttamista. Tietojen luovuttaminen yhteistyökumppaneille tapahtuu vain käyttötarkoituksiin, jotka tukevat rekisterin toiminta-ajatusta.
Luovutamme rajoitetusti henkilötietoja muille osapuolille – tämä käytännössä tarkoittaa oheista:
• Käytämme sähköpostimarkkinoinnin työkaluja. Näihin tallennettuna ovat vain nimi, yritys sekä sähköpostiosoite.
• Käytämme asiakassuhteiden hoitamiseen CRM-työkalua, jonne tallennamme minimoituna mm. oheista: henkilön nimi, kontaktitiedot sekä asiakassuhteeseen liittyvät toiminteet kuten kokoukset ja muut aktiviteetit.
Tietojen luovuttaminen EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
Tietoja ei luovuteta osapuolille, jotka toimivat Euroopan unionin jäsenvaltioiden alueen tai Euroopan talousalueen ulkopuolella.
Tietoja luovutetaan palveluihin, jotka toimivat Euroopan unionin jäsenvaltioiden alueen tai Euroopan talousalueen ulkopuolella. Tietojen siirrossa noudatetaan henkilötietolainsäädännön vaatimuksia ja jaamme näihin palveluihin tiedon minimoinnin ja riskien vähentämisen periaatetta noudattaen. Käytämme Privacy Shield -järjestelmään liittyneitä yrityksiä.

Rekisterin suojaus
Point Box Oy:llä on asianmukaiset tekniset ja organisatoriset turvallisuuskäytännöt ja prosessit turvaamassa henkilötietoja häviämiseltä, väärinkäytöltä tai muulta vastaavalta laittomalta pääsyltä.
Rekisteriin sisältyvät henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Rekisterin käyttö on rekisterinpitäjän organisaatiossa ohjeistettu ja henkilörekisteriin pääsy on rajattu siten, että järjestelmään tallennettuihin rekisterin sisältämiin tietoihin pääsevät käsiksi ja niitä ovat oikeutettuja käyttämään vain ne työntekijät, joilla on työtehtäviensä puolesta siihen oikeus ja jotka tarvitsevat tietoja tehtävässään. Henkilötietoja käsittelevällä henkilöstöllä on vaitiolovelvollisuus.

Tarkastusoikeus
Rekisteröidyn tulee ottaa yhteyttä rekisterinpitäjään tietojen tarkistamiseksi. Pyynnöt osoitetaan henkilökohtaisesti allekirjoitetulla kirjeellä: Point Box Oy / tietosuoja, Pihatörmä 1 A, 02440 Espoo

 

EVÄSTEET

Tämä sivusto käyttää evästeitä (cookies). Eväste on pieni tekstitiedosto, joka tallentuu selaimellesi ja mahdollistaa siten selaimesi muistavan syötetyn tiedon eri istuntojen ja sivuvierailujen välillä. Evästeiden ansiosta sivusto muistaa sille esimerkiksi syötettyjä tietoja. Tämän ansioista sivusto on käyttäjäystävällisempi ja voimme kehittää sitä vastaamaan asiakkaidemme tarpeita.

Mitä ovat evästeet?
Evästeet ovat pieniä tekstitiedostoja joita eri internet – sivustot luovat. Ne säilövät istuntokohtaisia tietoja joista voi olla hyötyä myöhemmin. Nämä tiedostot säilyttävät tietosi sivujen välillä sekä analysoivat käyttäytymisesi sivustolla.

Evästeet ovat täysin turvallisia – ne voivat säilöä vain tietoja jotka selain välittää eli tietoja, jotka käyttäjä on selaimelle syöttänyt tai jotka on sisällytetty haetulle sivulle. Ne eivät voi suorittaa koodia eikä niiden avulla voi päästä koneellesi. Mikäli sivusto tallentaa tiedon evästeeseen vain kyseinen sivusto voi käyttää tätä tietoa.
Pysyviä evästeitä käytetään säilömään tietoja vierailujesi välillä. Tämän avulla sivusto tunnistaa palaavan vierailijan ja reagoi oikein. Pysyvät evästeet voivat säilöä tietoa muutamista minuuteista useisiin vuosiin.

Miksi evästeitä käytetään?
Sivustot käyttävät evästeitä pitämällä istuntosi sen ajan kun vierailet sivustolla. Niiden avulla sivusto ehdottaa sellaista tuotetta kuin toivot.
Google käyttää evästeitä analysoidakseen sivuston vierailijoiden käyttäytymistä kyseisellä sivustolla. Täten saamme arvokasta näkemystä jonka avulla voimme kehittää sivustoa sekä tarjoamiamme tuotteita ja palveluita.

Evästeiden poisto ja estäminen
Kaikilla Internet -selaimilla on mahdollisuus rajoittaa evästeiden käyttäytymistä tai estää ne muuttamalla selaimen asetuksia. Tarvittavien asetusten muutokset vaihtelevat selainkohtaisesti. Löydät ohjeet selaimesi ohjetoiminnosta.
Halutessasi voit tarkastella koneellasi jo olevia evästeitä ja poistaa niitä yksitellen tai kaikki kerralla. Evästeet ovat tekstitiedostoja eivätkä ne välttämättä ole luettavassa ymmärrettävässä muodossa. Tieto niissä on usein koodattua ja numerot avautuvat selaimellesi istuntosi avautuessa.
Mikäli evästeet on kokonaan estetty emme pysty takaamaan, että sivustomme toimii täysin oikein.