Tee testi, tarvitsetko apua!
Näetkö metsän puilta?
Tämä nopea testi paljastaa, tarvitsetko apua strategisen markkinointisi suunnitteluun ja toteutukseen!
Pohdi hetki oman yrityksesi myynnin ja markkinoinnin tilannetta ja vastaa rehellisesti kysymyspatteriston kysymyksiin.
Results
Kiitos paljon, että jaksoit vastata kaikkiin kysymyksiin! Sinulla näyttää homma olevan aika hyvin hallussa. Jatka samaan malliin!
Kiitos paljon, että jaksoit vastata kaikkiin kysymyksiin! Saatat tarvita hieman apuja strategisen markkinointisuunnittelun sekä myynnin kohentamisen suhteen. Onneksi apu on nyt lähellä!
#1. Tiedättekö mihin markkinointibudjettinne kuluu?
No voi harmi. Tämä asia kannattaa laittaa kuntoon ja virittää markkinointisuunnitelmat budjetteineen huippukuntoon.
#2. Oletteko kulkeneet asiakkaanne polun?
Hupsis! No mutta tuohan on helppo korjata.
#3. Onko tuotteellanne/palvelullanne tarina?
Mikähän se voisi olla? Kaikkeen tekemiseen liittyy pienempi tai isompi tarina. Aidot tarinat tuovat tuotteellesi/palvelullesi sisältöä ja syvyyttä. Jotka taas helpottavat asiakkaasi valintaa sinun hyväksesi.
#4. Onko yrityksellänne kärkituotetta/tuotteita?
Kaikille kaikkea = ei kenellekään mitään
#5. Ovatko tuotteenne/palvelunne helposti ostettavissa/varattavissa?
Helppo ostaminen tuo kauppaa. Ja kysyvä saattaa hyvinkin eksyä tieltä ja valita jonkun toisen yrityksen.
#6. Onko pääkohderyhmä-viestinne kirkastettu?
Tämän eteen kannattaisi sitten alkaa tekemään töitä.
#7. Oletteko segmentoineet eri some-kanavienne kohderyhmät?
Huti. Kaikessa tekemisessä kannattaa muistaa miettiä strategisesti, että miksi ja kenelle mitäkin viestitään. Jopa – ja usein myös etenkin – somessa.
#8. Seuraatteko tekemisessänne markkinoinnin vuosikelloa?
No voi että. Hyvin suunniteltu vuosikello on tärkeä työkalu ja vuosittaisen tekemisen kulmakivi.
#9. Onko sesonkimainontanne suunnitelmineen aikataulutettu?
Saisiko enemmänkin kauppaa tulla huippusesonkeina (normaalihintaan)? No tähänhän pitää tehdä sitten muutos!
#10. Onko yrityksellänne brändiohjeistusta?
Tämä meni valitettavasti väärin. Jokaisella yrityksellä tulee olla brändiohjeistus ja sitä noudattava mainonta ja viestintä.
#11. Seuraatteko asiakaspalautteita jatkuvasti operatiivisessa toiminnassa?
Tämä meni valitettavasti väärin. Suositteluna palauteprosessin luominen sekä säännölliset palautepalaverit yrityksen sisällä.
#12. Onko markkinoinnin mitattavuus ja tuloksellisuus mielestänne sama asia?
Väärä vastaus. Markkinointi toimii kokonaisuutena, ja kaikkiin osa-alueisiin ei ole tarkkoja mittareita.
#13. Oletteko korvanneet brändimainontaa taktisella mainonnalla?
Tätä kannattaisi vielä harkita. Varsinkin jos taktinen mainonta perustuu lähinnä (alhaiseen) hintaan.